MİNİK DAHİLER GELECEĞİNİ İNŞA EDİYOR ETWINNING PROJESİ

MİNİK DAHİLER GELECEĞİNİ İNŞA EDİYOR ETWINNING PROJESİ

08.04.2022 1157

MİNİK DAHİLER GELECEĞİNİ İNŞA EDİYOR ETWİNNİNG PROJESİ

Kuruculuğunu okulumuz anasınıfı öğretmeni   Lale Yavuztekin  ve Konya Şehit Hüseyin Albaşgil İlkokulu anasınıfı öğretmeni Elif Özkara'nın yaptığı, 10 Türk 2 Azerbaycan ortaklı '' Minik Dâhiler Geleceğini İnşa Ediyor'' e-Twinning projemizde;

Çocukların geleceğe emin adımlarla ilerlemelerini desteklemek amacıyla: tasarım-beceri atölyeleri çalışmalarıyla çocukların yaparak ve yaşayarak yapabilecekleri çalışmalar planlamak ve tasarım-beceri atölyeleri faaliyetlerinin yanında  belirli gün  ve haftalar etkinlikleriyle beraber milli bayram etkinlikleri ile (ritim çalışması, mutfak atölyesi, drama, masal, sanat atölyesi, bilim, stem, akıl ve zeka oyunları, milli bayramlarımızı kutluyoruz) çocuklarda  milli duyguları kazandırmayı  amaçladık. 

Projemiz; öğrencilerin sosyal ve kültürel etkinliklerini izlemek, çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış ve bu becerileri insanlık adına kullanabilen bilime ve kültürel faaliyetlere meraklı ve nitelikli bireyler yetiştirme amaçlarını taşımaktadır.

Proje hedefimiz: Çocukların yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağlamak, eleştirel-özgürce düşünmelerini teşvik etmek ve öğrendikleri bilgiler ile günlük yaşam becerileri arasında bağlantı kurmalarına yardımcı olmaktır.

Proje süreci boyunca her ay  yaparak ve yaşayarak yaptığımız atölye çalışmalarımız; akıl ve zeka oyunları, ritim, deney, masal, drama etkinliklerimiz; özel gün ve haftalarda törenlerde coşku ile  hazırladığımız gösterilerimizle beraber çocuklarımız kalıcı  sürdürülebilir kazanımlar elde Her ay yaptığımız atölye çalışmalarımızda, çocuklar kendilerine büyük bir heyecanla bileklik yaptılar, birlikte pipetlerden halı tezgahı hazırlayarak halı dokuduk. Keçeden veli katılımıyla  karne çantası diktik. Kozalak boyama, ebru çalışması yaptık ve  taş boyaması yaparak proje ismini yazdık. Mutfak atölyesi çalışmamızda ise; turşu ve zeytin kurduk, bir ay sonra kahvaltıda her çocuk kurduğu kendi zeytininden yedi, bunun yanında kurabiye yaptık, c vitamini şenliği yaptık, yoğurt mayaladık (''süt hangi hayvanlardan elde ediliyor?'' panomuza çiftliğimizi hazırladık, inek maketimize eldiven takıp süt doldurup her çocuğa sağdırdık. Sınıf annemiz kaynatılmış süt getirerek her çocuğa kendi kavanozunda yoğurdunu mayalattı. Çocukların yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağladık.Ocak ayında 5e modeli stem planı yazıp uyguladık. Akıl zeka oyunlarında; üç taş, mangala, Qbitz, tangram, equılıbrıo, renkli bardaklar oynadık. Masal webinarları düzenleyerek daha fazla çocuklara ulaştık. Ritim webinarımıza her ay müzik öğretmenimiz katıldı ve çocuklara eğlenceli ritim çalışmaları yaptırdık. Her ay konumuza göre deneyler yaptık. Özel gün ve haftalardaki konularımızı da  büyük coşku ve heyecan ile kutladık. Milli bayramlarımızı da aynı coşku ile kutladık.

08-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-202208-04-2022

09-04-202209-04-202209-04-202209-04-202209-04-202209-04-202209-04-202209-04-202209-04-202209-04-202209-04-202209-04-202209-04-202209-04-2022