MİNİK DAHİLER GELECEĞİNİ İNŞA EDİYOR ETWİNNİNG PROJESİ
Kuruculuğunu okulumuz anasınıfı öğretmeni Lale Yavuztekin ve Konya Şehit Hüseyin Albaşgil İlkokulu anasınıfı öğretmeni Elif Özkara'nın yaptığı, 10 Türk 2 Azerbaycan ortaklı '' Minik Dâhiler Geleceğini İnşa Ediyor'' e-Twinning projemizde;
Çocukların geleceğe emin adımlarla ilerlemelerini desteklemek amacıyla: tasarım-beceri atölyeleri çalışmalarıyla çocukların yaparak ve yaşayarak yapabilecekleri çalışmalar planlamak ve tasarım-beceri atölyeleri faaliyetlerinin yanında belirli gün ve haftalar etkinlikleriyle beraber milli bayram etkinlikleri ile (ritim çalışması, mutfak atölyesi, drama, masal, sanat atölyesi, bilim, stem, akıl ve zeka oyunları, milli bayramlarımızı kutluyoruz) çocuklarda milli duyguları kazandırmayı amaçladık.
Projemiz; öğrencilerin sosyal ve kültürel etkinliklerini izlemek, çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış ve bu becerileri insanlık adına kullanabilen bilime ve kültürel faaliyetlere meraklı ve nitelikli bireyler yetiştirme amaçlarını taşımaktadır.
Proje hedefimiz: Çocukların yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağlamak, eleştirel-özgürce düşünmelerini teşvik etmek ve öğrendikleri bilgiler ile günlük yaşam becerileri arasında bağlantı kurmalarına yardımcı olmaktır.
Proje süreci boyunca her ay yaparak ve yaşayarak yaptığımız atölye çalışmalarımız; akıl ve zeka oyunları, ritim, deney, masal, drama etkinliklerimiz; özel gün ve haftalarda törenlerde coşku ile hazırladığımız gösterilerimizle beraber çocuklarımız kalıcı sürdürülebilir kazanımlar elde Her ay yaptığımız atölye çalışmalarımızda, çocuklar kendilerine büyük bir heyecanla bileklik yaptılar, birlikte pipetlerden halı tezgahı hazırlayarak halı dokuduk. Keçeden veli katılımıyla karne çantası diktik. Kozalak boyama, ebru çalışması yaptık ve taş boyaması yaparak proje ismini yazdık. Mutfak atölyesi çalışmamızda ise; turşu ve zeytin kurduk, bir ay sonra kahvaltıda her çocuk kurduğu kendi zeytininden yedi, bunun yanında kurabiye yaptık, c vitamini şenliği yaptık, yoğurt mayaladık (''süt hangi hayvanlardan elde ediliyor?'' panomuza çiftliğimizi hazırladık, inek maketimize eldiven takıp süt doldurup her çocuğa sağdırdık. Sınıf annemiz kaynatılmış süt getirerek her çocuğa kendi kavanozunda yoğurdunu mayalattı. Çocukların yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağladık.Ocak ayında 5e modeli stem planı yazıp uyguladık. Akıl zeka oyunlarında; üç taş, mangala, Qbitz, tangram, equılıbrıo, renkli bardaklar oynadık. Masal webinarları düzenleyerek daha fazla çocuklara ulaştık. Ritim webinarımıza her ay müzik öğretmenimiz katıldı ve çocuklara eğlenceli ritim çalışmaları yaptırdık. Her ay konumuza göre deneyler yaptık. Özel gün ve haftalardaki konularımızı da büyük coşku ve heyecan ile kutladık. Milli bayramlarımızı da aynı coşku ile kutladık.